Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
U utorak 30. ožujka 2010. u 15.30 sati ispred Hrvatskog narodnog kazališta na Trgu maršala Tita održat će se prosvjedna akcija "Stop školarine - SVEučilište SVIMA". Prosvjednu akciju organiziraju studenti fakulteta Sveučilišta u Zagrebu uz podršku studenata drugih sveučilišta u Hrvatskoj, kao i srednjoškolaca kojih se ovo izravno tiče.
Stop školarine - SVEučilište SVIMA
medijska izjavaU posljednje dvije godine studenti su organizirali više prosvjeda i u dva navrata su blokirali čitav niz hrvatskih fakulteta s jasno postavljenim zahtjevom: besplatno obrazovanje dostupno svima na svim razinama. Unatoč masovnoj mobilizaciji studenata i javnoj potpori za njihove zahtjeve, od vlasti su kao odgovor dolazila samo jalova obećanja i bacanje prašine u oči. Unatoč nedavnim obećanjima da će bar prva godina studenata studirati besplatno (što je daleko od ispunjenja cjelovitoga zahtjeva studenata), vlast čak ni taj minorni ustupak još nije potvrdila te budući brucoši svega nekoliko mjeseci prije početka upisa na fakultete još ne znaju po kojem će modelu studirati.
Sve rečeno se manifestira u tome što je Senat Sveučilišta u Zagrebu mrtav-hladan, kao da se u posljednje dvije godine ništa nije dogodilo, počeo potvrđivati školarine i za iduću akademsku godinu te to namjerava i dovršiti na svom zasjedanju 30. ožujka, ne pokazujući nimalo zanimanja za interese i prava ne samo studenata nego i čitavog društva.
No Senat i vlasti rade račun bez krčmara i u sljedeći utorak će zorno uvidjeti da su prošla vremena kada su se mogli ponašati bezglavo i bezobzirno. Stoga za 30. ožujka u 15.30h ispred Hrvatskog narodnog kazališta najavljujemo protestnu akciju Stop školarine - SVEučilište SVIMA u organizaciji studenata i maturanata više zagrebačkih fakulteta i srednjih škola.
Više na http://www.slobodnifilozofski.com/2010/03/prosvjedni-faq.html
- Tagovi:

Komentari
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
:)))
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Joj NE, tad imam seminar! Inace bi ziher doma spavao. :(
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
retardi dojeni sojinim mlijekom... filozofski bi trebalo ukinuti, umjesto njega osnovati fakultet stranih jezika, neki studij hrvatskog i udrugu dokoličara...
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Blago pravnoj državi s braniteljima pravnog poretka s tako istančanim osjećajem za toleranciju, jednakost, pravednost i još mnogo toga što ako ne nalaziš u sebi, probaj naći u Ustavu recimo, pa nauči napamet. Opet i iznova ja ne vjerujem s kim ja studiram.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
moram priznati da ne vidim kako filozofska cendranja imaju veze s prvim, drugim ili trećim. dapače, ne vidim kako ovaj prosvjed ima veze sa socijalnom osjetljivošću i tolerancijom, tim više što je zahtjev uperen prema tome da država plaća desetke tisuća kuna po studentu filozofskog koji će nakon 5,6 godina studija raditi kao konobar, jer mi ne možemo zaposliti 700+ sociologa, antropologa i filozofa u struci. ne mogu se otresti dojmu da ti prosvjednici nalikuju trogodišnjem djetetu koje urla i skače po stolu jer mu tata i mama ne mogu kupiti čokoladu.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Bilo bi bolje da za nešto kvalitetnije prosvjeduju. Npr. - dajte nam bolonju na koju se toliko pozivate, naš fax ju definitivno ni u tragovima nije proveo, barem što se tiče 3. i 4. godine. Prva i druga godina su nas naučile na kolokvije i stalan rad, a onda dođem na 3. i dobijem po nosu, nikog nije briga za seminariste niti za rađenje posla kako bi ga se trebalo raditi. Sad više ni seminaristi nemaju kolokvije koji bi nas oslobodili pismenog dijela ispita ili bilo čega, nego su kolokviji dodatna seminarska obveza bez koje ne možeš na ispit ako ju ne ispuniš. Za to prosvjedujte pa ću vam se priključiti, a ne za neke nemoguće misije, barem u ovoj situaciji financijskoj.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
podrzavam :)
http://www.youtube.com/watch?v=1TYJSe8Z_Ug
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
apsolutno podrzavam ovu, a i sve druge akcije u cilju sto kvalitetnijeg i dostupnijeg visokoškolskog obrazovanja (jer sjetimo se da je nekvalitetna nastava na nasem fakultetu direktna posljedica placanja studija, jer su se otkad se studij placa, kvote povecavale nekoliko puta, a kada nas upisuju po tisucu po godini dakako da ne mozemo govoriti o kvaliteti nastave, kolokvijima, predavanjima, seminarima u punom smislu rijeci i sl.) zato samo naprijed! :)
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
mislim da prosvjed neće biti dovoljan, jer dok se o njihovim guzicama ne radi neće biti pomaka.
ali treba od nekud početi, zato vidimo se 30.ožujka!!!!!!
i by the way ovaj youtube link s borisom dvornikom je ludilooooo:-)
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
ajde nastojte ovaj put proizvoditi buku intenziteta nižeg od 200 decibela, tek toliko iz pijeteta prema onima koji će u to vrijeme pisati kolokvije, ako već tražite prava koja vam ne pripadaju, dopustite uživanje u pravima koja pripadaju vašim kolegama.. a i svoje regresivne antiglobalističke pseudointelektualne i neostaljinističke tendencije možete ozbiljiti i na nekom drugom trgu..
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
pitanje za pametnjakovića koji tvrdi da na našem faxu nešto pišu 30.3.-A ŠTO TO PIŠU,kad mi, apsolventi čekamo na rok već puns dva mjeseca? a da ne govorim koliko smo čekali od roka u 11.mjesecu do roka u 2.mjesecu? koliko studiraš i koliko poznaješ ovaj fakultet da bi ti to dalo pravo da uopće daješ ovakve komentare? pa čovječe,i kad ti ostane zadnji ispit,ova gamad ti ni to ne dopušta položit u nekom razumnom roku?
i sad bi još i digli školarine!
još bi sve to nekako i mogao progutati da su nas na tom faxu stvarno nešto i naučili.to je ono najgore.tek kad odeš s ovog faxa u praksu, tek tada shvatiš da je barem polovica svega ovoga potpuno nepotrebno, beznačajno i zapravo izmišljeno radi pumpanja njihovih ambicija našim novcem.
i zato,prosvjed svakako! trebao bi ovo biti tek PRVI, za početak.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
ajde nastojte ovaj put proizvoditi buku intenziteta nižeg od 200 decibela, tek toliko iz pijeteta prema onima koji će u to vrijeme pisati kolokvije, ako već tražite prava koja vam ne pripadaju, dopustite uživanje u pravima koja pripadaju vašim kolegama.. a i svoje regresivne antiglobalističke pseudointelektualne i neostaljinističke tendencije možete ozbiljiti i na nekom drugom trgu..
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
niti blokade fakulteta nisu bile dovoljne... btw sjajna prigoda za sve one koji su se pravdali da i oni podrzavaju zahtjev, ali su eto protiv metode, dakle evo jedne sasvim legalne akcije u demokratskom društvu kojom se ne krše ničija subjektivna prava (tipa pravo na nastavu i sl.)
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
antiglobalističke pseudointelektualne i neostaljinističke tendencije HAHAHA
Jel to postoji neki prirucnik za diskreditaciju studentskih prosvjeda s prigodnim frazama?
Podrzavam, vidimo se.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
o Boze, evo njih opet. Skupo vam je skolovanje al vam nisu skupe cigarete ni kave jel? A ne dao Bog da sjednete kao ostali i naucite pa bi vam onda bilo besplatno. Samo vam treba prosjek 3.5, al neee, puno je bolje nabijati tisuciti post na pravokutniku, ili komentirati sliku na fejsu sestricne krsne kume vase sestre. Mislim da cu i ja poceti skupljati ljude za organizaciju svoga prosvjeda: Nedajte im besplatno skolovanje! Ukinite filozofski!
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
a ja kazem o Bože s kakvim ljudima studiram!!!!gdje je nestala socijalna osjetljivost,ma naprosto osjecaj za čovjeka i teže ljudske sudbine?!nitko se ne pita zbog cega se sve može izgubit god i ne imat prosjek 3,5...jesu li u pitanju zdravstveni problemi,posao kako bi se platila skolarina i krpao kraj s krajem iz mjeseca u mjesec, smrtni slučajevi u obitelji itd...uzrok nije uvijek lijenost,ali ne glavno da smo svi grebatori,snobovi,mamini i tatini sinovi!fuj!i takvi ce nam sutra gradit društvo!pozdrav svijetlim primjerima jer i takvih hvala Bogu ima!
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
čini mi se da su ovo postovi nekih skorojevića koji još nisu okusili pravo, već uživaju blagodati bolonje na prvoj i drugoj godini gdje se skoro svi predmeti mogu položiti kolokvijalnim putem.
no, kada stasaju na treću godinu i upoznaju međunarodno, građanska, kpp...VEEEELIKA većina će tih svojih 3,5 objesiti o klin....uz štrebanje, bez kava, bez komentiranja slika na fejsu od krsne kume itd.
a do tada ćemo mi prosvjedovat i za vas....nedojenčad.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
pa onda se upišeš bez plaćanja jer si dobro napisao prijemni
ako ne, onda na tim laganim skorojevićkim godinama bez beda imaš 3.5 i kad se jednom oslobodiš plaćanja možeš nadalje imat 2.0 prosjek, i dalje ćeš bit oslobođen plaćanja tak da ne kužim poantu...
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
jedanput kada postanete redoviti studenti na racun MZOS-a sa prosjekom 3.5 vi ste do kraja studija redovni student dok god dajete svake godine uvjete za upis u visu godinu BEZ OBZIRA NA PROSJEK OCJENA.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
pa poanta je u tome,da velika većina ne samo da neće održati prosjek već neće ni dati uvjete,jer nitko od vas bez pomoći kolokvija nije sjeo 5 mjeseci na ispit od više od 1000 str,a takvi vam tek dolaze.
ali ne, bitno je da vi već sad pametujete,a niste ni p od prava vidjeli.
nedojenčad!!!!
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
po cemu si ti samo zakljucio da ja nisam visa godina prava? a ti kolokviji su samo jedno sra*e, i kada imam pravo na njih ne koristim ga jer mi samo oduzimaju vrijeme
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
5 mjeseci za ispit? TILA, jesi to ti?
ja sam dala i gp i gpp ali moram reć da je to daleko od 5 mjeseci... čak nije ni pola toga...
:)
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Njahhaha, prosvjedi studenata ff-a bi se trebali već jednom kvalificirati kao izvannastavna aktivnost. Mislim, koliko puta mjesečno dižu revolucije, ispadne nešto ko terenska nastava...mogli bi i pare za to dobit, pokoji poticaj itd. Jedino što je u svemu tome čudno jest zabrinjavajući stupanj uvjerenja da je ostatak normalnih ljudi u društvu za njih briga.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
otrovno... ako nemaš dečka, vrijeme je da sjednemo na kavu.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
S obzirom da je ministarstvo donjelo odluku kojom se ostvario dio zahtjeva mislim da su se studenti pokazali kao poprilična društvena sila. Nadam se da ćete biti dosljedni kad će vam djeca upisivati faks besplatno pa ćete inzistirati na tome da platite.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Ako mi dijete ne upadne bez plaćanja ili neće imat prosjek da se oslobodi plaćanja, rado ću platit.
Po tebi bi svi ljudi trebali imat plaću npr. 10000kn bez obzira koliko koristan ili dobar posao rade. Samo nemojte krenut o ustavnim pravima na fakultetsko obrazovanje...
Još nešto, kolko sam ja skužio: Upišeš se sa plaćanjem. Imaš na prvoj 3.6 prosjek. Oslobodiš se plaćanja. Sad si bez plaćanja. Možeš past svaku godinu jednom i dalje si bez plaćanja; sad je tako. E pa ako ne uspiješ skupit 50 bodova u 2 godine jebi ga, nije to za tebe.
Druga je stvar ako će na svakom faksu bit isti uvjet pa ako padneš jednom ode besplatno. To nije ok. Da tipa isti uvjet bude na svim faksevima, 50 bodova jer budimo iskreni, ne treba jednak trud da se 50 bodova skupi na pravu ili sličnom faksu i na nekom faksu di učiš 5 dana mjesečno, ako.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Ali zašto bi uopće ne plačao? Gdje to piše da bi za ikoga trebalo biti bez plačanja?
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Ma kreteni. Svaki put kad se približe rokovi, a oni zaključe da im se baš i ne uči, dignu "revoluciju". Mislim da su se trebali kvalitetnije pripremati za prosvjede, kad već hoće, pa barem Ustav prelistati, ako ništa drugo. Ima puno bitnijih pitanja u Lijepoj Našoj itekako vrijednih prosvjedovanja, pa tu šute. Da su organizirali prosvjed protiv bolonje sasvim sigurno bi postigli znatno veći odaziv. Što će filozofi nego filizofirati... ili što bi se reklo: besposlen um je đavolja radionica.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Ne može se očekivati da studenti sa bogatim starcima razumiju zašto netko želi prosvjedovati zbog školarina, možda da su probali nekoliko mjeseci živjeti bez roditeljske pomoći, stvari bi im bile jasnije. Ovim se prosvjedom neće ništa postići i to iz više razloga, vladi će to biti tek jedan u nizu od prosvjeda ove godine, drugo vlada neće prihvatiti zahtjeve za besplatnim studiranjem jer bi to bio udarac na njihov ego, oni uvijek misle da su nepogrešivi, a kad naprave greške odgovornost svaljuju na druge. Svake godine se u školstvu nešto mijenja, budući brucoši više ne mogu znati što ih čeka, a trebaju donijeti odluke za cijeli život na koji dakako, utječe i cijena studiranja. Treba napraviti neki strategijski plan na području školstva na najmanje 4god. za srednje i 5god. za visoko obrazovanje kako bi buduće generacije znale što ih čeka i da mogu donositi odluke u skladu s time. Našoj državi trebaju promjene na raznim područjima, kako u politici, tako u šlolstvu, gospodarstvu itd. Sumnjam da će reforme provesti sadašnji politički dinosauri, bez obzira na stranku, ali ništa zato, postoje ljudi koji to mogu izvesti u budućnosti.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
daj molim te, bogati starci ti ne trebaju za fax. 540kn mjesecno ti treba za jednu godinu prava ako upisujes sve predmete svake godine sa sljedece godine. I gdje to pise da bi se sirotinja trebala skolovati na fakultetima? Ako niste primjetili, socijalizam je mrtav, i to vec 20 godina. Besplatno visoko skolovanje za sve, pa u kojoj to zemlji u svijetu postoji? Mozda, i to mozda, u par drzavica u bliskom istoku koje se namacu u nafti, pa je nekom seiku malo uslo kroz usi u mozak i pomutilo pamet. Visoko obrazovanje nije egzistencijalna potreba nego prohtjev za vecim primanjima/lagodinijim poslom. Tko moze i hoce neka se (proba) skolovati, a tko ne moze ali hoce ili neka digne kredit ili neka se zaposli, zato i postoji izvanredni modul nastave na faxu. Ali ne, najlakse se je hvatati za rukave onih koji rade i zaraduju tako da plate neciju ljenost i nedostatak ambicije.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
hahhahaha, vidi se da blage veze nemas gdje je sve potpuno besplatno jesi ikad cuo za zemlje kao što su Slovenija(!), Češka, Slovačka, Cipar,i još brojne EUROPSKE! države, vjerojatno se sve one namaču u nafti... opet prazno baljezganje bez argumenata...
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
uff jesi me poklopio sa tih 15 studenata u Ljubljani, svaka ti cast. A tek sveuciliste u Cipru, koji prestiz, Oxford ce se zatvoriti kad ljudi cuju za njega a tek sveucilista u ex komunistickim zemljama tipa slovacke...
Dobro da si jednim argumentom koji ima veze sa jednom petinom mog posta diskreditirao cijeli post. A kada vec potenciras ta veleznana i velevazna sveucilista, jel ti upalo u oko to da se sva nalaze u EU, sto znaci da vjerojatno dobivaju dobra sredstva, ali i da su maksimalno racionalizirana i ociscena nepotizma, tako da tamo neces naci npr. 9 profesora iz indologije na pravnom fakultetu ali samo jednoga iz OTPD, kao sto se kod nas zna dogoditi.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Sve navedene države su daleko razvijenije od nas a i Sveučilišta im rangiraju puno više od našeg ;)
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
možda zato što besplatno studiraju ;) nije li pravni fakultet [nekvalitetnom nastavom nastalom kao posljedica povecavanja kvota i prekomjernog upisivanja ljudi na fakultet,a ljudi su prekomjerno upisivani upravo zato da bi im se mogli uzimat novci (uzmimo primjer izvanrednog studija koji "studij uz rad", a koliko vi znate izvanrednih na nasem faksu koji rade ;) )], najbolji primjer kako placanje zapravo vodi gubitku kvalitete studija. poljski bdp je priblizno isti hrvatskom pa imaju novca za besplatno obrazovanje ;)btw socijalizam se bas ne moze predbacit clanicama EU ;),
i sto mislis da cu ja tebi objasnjavat kako bi svi bez obzira na imovinsko stanje trebali imati sansu da studiraju, vidis tebi je 540kuna mjesecno nista, pitaj malo svoje kolege studente koji nisu iz dobrostojecih obitelji koliko je to zapravo 540 kuna ;) to sto ti tata ima novca apsolutno ne znaci da si ti sposobniji i pozvaniji studirati pravo od nekoga cijim roditeljima 540kuna mjesecno znaci jako jako puno ;)
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
po drugi put ti kazem, nisam ni blizu bogatstva, daleko sam blize siromastvu, ali moji roditelji i ja znamo prioritete, a to nisu auto, ljetovanje/zimovanje nego obrazovanje djece. Po cemu cijena studiranja kvari kvalitetu fakulteta? Pravilo je, sto je skuplji fakultet to je bolji, pogledaj na netu kolika je skolarina na Oxfordu/Harvardu/MIT itd. Naravno, nas fakultet je nekvalitetan ali jedan od glavnih razloga zbog cega je to tako je sto je u njega primljeno previse ljudi (s cim se slazu mnogi profesori), i sigurno se nece kvaliteta povecati ako uvedemo opce besplatno skolovanje, nego ce se kvaliteta strmoglaviti pod navalom ljudi, cime ce se obezvrijediti skolovanje, ali i sama profesija.
I sada cu te upitati nesto i hocu da ti SEBI iskreno odgovoris: brod je potonuo negdje u sj. moru, ostao je jedan camac koji moze primiti uvrh glave 10 ljudi ali ima 20 ljudi u vodi. Hoces li pokusati primiti jos tih 10 ljudi pa da se camac raspadne i svi poginete ili neces, znajuci da je 10 zivota spaseno po cijeni drugih 10 zivota ipak vise i bolje od 20 izgubljenih zivota zbog nekih visih ideala.
Morao sam karikirati jel vidim da ti moja poanta stalno izmice.
@Alen - doista, studentski krediti su se poceli pojavljivati u bankama tek prosle godine, ali ne ostaje da se (do krize) moglo raditi i studirati, naravno ne bas u roku i s visokim ocjenama ali se je moglo. Ali, ne slazem se s tobom da bi se moralo placati studiranje bez obzira na prosjek, evo npr, na 80% smjerova na FF-u bi trebalo financirati samo jednog ili dva najbolja studenta po smjeru, ali medicinu bi se trebalo financirati bez obzira na prosjek jer je deficitarno zanimanje.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Ovo je odgovor anonimnom korisniku koji je komentirao 29.3. u 11:59. Postoje europske države u kojima je studiranje besplatno. Ako mi želimo imati tzv. zemlju znanja treba proširiti pristup visokom obrazovanju širim slojevima društva i to besplatnim studiranjem. Ne bi bilo u redu ni da studira svatko tko želi, već svatko tko može, ali da mu se pri tome sposobnost ne mjeri s iznosom na bankovnom računu. STUDIRANJE BI TREBALA PLAĆATI DRŽAVA SVE DOK STUDENTI U ROKU DAJU ISPITE, BEZ OBZIRA NA PROSJEK OCJENA. Usporedno s tim treba razvijati gospodarstvo da se nakon diplome studenti mogu i zaposliti u našoj državi. Studiranje košta, ali košta puno manje od afera naših korumpiranih i nesposobnih političara. Trebamo imati društvo u kojem će se visokoobrazovani kadar za svoje znanje i rad adekvatno nagrađivati, a ne da se uspinje na društvenoj ljestvici pomoću stranačkih boja. Na obrazovanje treba gledati kao na investiciju, a na kao na trošak, jer ono što uložimo u njega danas, sutra će nam se višestruko isplatiti. Iz tvog komentara se i jasno vidi da nemaš pojma kakvi su uvjeti kreditiranja i zapošljavanja studenata kod nas, zato ti preporučam da malo više pratiš vijesti, možda nešto i naučiš.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
A zašto bi visokoškolsko obrazovanje trebalo ''širim slojevima društva''? Više koristi od tri stručnjaka nego od sto kvazistručnjaka. Ne treba 77 Rohatinskih da vode HNB već je jedan i više nego dovoljan. Ta široko proširena nebuloza da je kvantiteta ono što vodi do ''zemlje znanja'' nas je i dovela do hiperinflacije kvazi-učenih i kvazi-pametnih. A kod nas je nivo visokoškolskog obrazovanja na nivou srednje škole, ako ne i niži. Ovo nisu fakulteti niti mi studiramo. Oni od nas koji samoinicijativno porade na sebi i uče zbog sebe, a ne zbog prolaza ispita će jednog dana možda i biti stručnjci. Ostali će imati diplomu i to je sve. Ja sam protiv bilo kakvog 'ajmo sve fakultetski obrazovati pristupa''. Nit su svi za to sposobni, niti društvu treba toliko visokoobrazovnih, nit će to dovesti do povećanja kvalitete. Nismo mi velika zemlja, ima nas jedva 4 mil, od toga masa umirovljenika, nešto djece i sve manje i manje radno aktivnih. Ako svi budu na besplatnom studiju, moramo se fakat zapitati, hoće li itko išta u ovoj zemlji raditi osim polagati ispite?
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
hvala Bogu da nisam jedini koji to shvaca, anonimni korisnice 29.03 20.25h
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
loool. debelo zaostajemo za europskim prosjekom visokoobrazovanog stanovnistva i druga stvar zar bi imovinski cenzus bio taj koji bi trebao određivat tko ce studirati a tko ne, mislio sam da to ne postoji vec barem 100godina ;)
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
pa nije imovinski cenzus. cenzus znanja je - iskažeš se, ne plaćaš.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Besplatno visoko obrazovanje imaju Švedska, Nizozemska, Finska i Njemačka, ali nažalost postoje indicije da će Švedska, Finska i Njemačka to ukinuti oko 2011, ali ne iz razloga da to nije bila dobra ideja, već zbog krize. To su ujedno i jedne od najbogatijih europskih zemalja, što nije slučajno, mislite li da kod njih vode firme osobe koje su jedva završile srednju školu, da im je PC nepoznanica, i da ne znaju engleski poput naših "poduzetnika"? Uostalom pitajte sudente zemalja s besplatnim studiranjem što oni misle o tome, pa ćete dobiti odgovor iz prve ruke. Vidim i da neki ovdje ne kuže što sam htio reći u komentarima, pa ću malo pojasniti. Kad studira veći broj studenata, veće su mogućnosti selekcije kroz studiranje, a time su i veće šanse da dobijemo veći broj znanstvenih stručnjaka. Kod zapošljavanja se jasno vidi u indexu tko je uspješan student, a tko ne i poslodavac će prije odabrati uspješnijeg, barem bi tako bilo u normalnim zemljama, a ne kao kod nas. Još ću nešto objasniti svim protivnicima besplatnog visokog obrazovanja. Besplatno visoko obrazovanje nije ni utopija ni stečevina socijalizma, to je nužnost koja će se morati kad-tad ostvariti. Krajnji cilj besplatne visoke edukacije nije socijalizam, nego sustav pravedan prema svim građanima, u kojem će svi imati jednake mogućnosti, a ne da napredovati mogu samo povlaštene skupine. Nije mu cilj otimanje novca poreznih obveznika, već zajedništvo i solidarnost građana u postizanju bolje zajedničke budućnosti.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Nije toliko do same ideje besplatnog školovanja, nego do nužnijih reformi koje bi trebale uslijediti prije takve reforme. Na naš faks bi se trebalo upisivati max 400 ljudi, trebalo bi povećati broj profesora, tako da bude maksimalno 100studenata na jednog profesora, smanjiti literaturu i poboljšati je tako da studenti znaju što moraju znati, napraviti predavanja korisnima ili ih u potpunosti ukinuti, bez da neko lupi "predavanja su obvezna", a ničem ne služe, razriješiti problem statusa izvanrednih studenata i još mali milijun stvari. Bolje plaćati pa da sve bude kak spada, nego ne plaćati i po principu "Koliko para, toliko muzike".
Tek kad se takve reforme naprave, možemo govoriti o besplatnom obrazovanju.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
Koliko će se na koji faks ljudi upisivati, to je pitanje kvota, a to ne mora nužno biti povezano sa cijenom studiranja. Zbog toga sam u prijašnjim komentarima i govorio o nužnoj povezanosti gospodarstva i sveučilišta. Ako se procijeni u gospodarstvu da će u određenom vremenskom periodu trebati veći broj npr. pravnika kvote upisanih se trebaju povećavati i obrnuto. Slažem se da treba povećati kvalitetu studiranja, pogotovo broj profesora na katedrama i nastavnih prostorija, da npr. bude oko 30 studenata na jednog profesora, uostalom to nalaže i bolonjski sustav. Nema kvalitetne komunikacije profesora i studenata, zamislite si samo da na jednom predavanju bude oko 100 studenata i da svaki od njih profesoru uputi samo jedno pitanje - i da želi, on im ne može svima odgovoriti.
Re: Prosvjed studenata 30. ožujka 2010.
ne mora nužno, ali u slučaju našeg faksa nužno je povezano.
Postaj komentar